Zborul 976 de la Aeroportul Internațional John F. Kennedy din New York către Santa Ana, California, a aterizat în siguranță la Denver, unde poliția „a îndepărtat și a reținut pasagerul”, a spus compania aeriană.
O sursă a spus că „atacul a fost neprovocat”, adăugând că pasagerul s-a dus în spatele avionului și a lovit însoțitoarea de două ori cu pumnii în față și i-a rupt nasul.
Șeful American Airlines spune că incidentul de miercuri „este una dintre cele mai rele manifestări de comportament indisciplinat la care am asistat vreodată”.
Într-o declarație video postată pe rețelele de socializare, CEO-ul American Airlines, Doug Parker, a declarat că o sprijină pe însoțitoarea de bord rănită și îi interzice bărbatului acuzat că a agresat-o să zboare din nou pe compania aeriană.
„Nu este suficient”, a spus Parker. „Facem tot ce putem pentru a ne asigura că este urmărit penal în cea mai mare măsură posibilă”.
FBI-ul a spus că investighează incidentul. Agenția a declarat că nu au fost efectuate arestări și că ancheta sa este în desfășurare.
Administrația Federală a Aviației a mai spus joi că va investiga incidentul.
American Airlines lucrează cu autoritățile, potrivit purtătorului de cuvânt al companiei aeriene Curtis Blessing. „Suntem revoltați de rapoartele despre ceea ce a avut loc la bord”, a spus Blessing.
FAA a adoptat o politică de toleranță zero pentru pasagerii indisciplinați de la bordul zborurilor la începutul acestui an. Agenția a declarat în august că a emis amenzi de peste 1 milion de dolari pasagerilor indisciplinați în 2021.
O amendă de 45.000 de dolari, anunțată în august, era împotriva unui pasager acuzat că și-a aruncat bagajele către un alt pasager și, în timp ce stătea întins pe podeaua culoarului, „a apucat de glezne o însoțitoare de bord și i-a pus capul pe fusta”.
În cea mai recentă actualizare, FAA a spus că au existat 4.941 de rapoarte de pasageri indisciplinați în acest an.
Un sondaj realizat de Asociația Însoțitorilor de zbor, publicat în iulie, a constatat că, dintre cei 5.000 de însoțitori de bord chestionați, 85% au spus că au avut de-a face cu pasageri indisciplinați în 2021.
Pasagerii perturbatori au folosit limbaj sexist, rasist și/sau homofob, potrivit a 61%, în timp ce 17% au spus că au fost victimele unui atac fizic în acest an.