O firmă japoneză de vânătoare de balene a inaugurat marți, în Yokohama, automate de vânzare care oferă sashimi de balenă, friptură de balenă și slănină de balenă, în speranța de a revigora vânzările unui aliment aflat de mult timp în declin și evitat de multe supermarketuri.
Purtând o pălărie în formă de balenă, președintele Kyodo Senpaku, Hideki Tokoro, a salutat potențialii clienți la cel mai recent "magazin fără personal" al firmei - un trio de automate din Motomachi, un cartier comercial de lux unde se găsesc buticuri de modă și brutării artizanale.
Firma a înființat recent două puncte de vânzare similare în Tokyo, plănuiește să deschidă luna viitoare un al patrulea în orașul Osaka, situat în vestul țării, și speră să ajungă la 100 de locații în următorii cinci ani.
"Există multe supermarketuri importante care se tem să nu fie hărțuite de grupurile de activiști, așa că nu vor vinde balenă. Așadar, sunt mulți oameni care vor să mănânce balenă, dar nu pot", a declarat Tokoro la lansare. "Prin urmare, deschidem magazine cu gândul la acești oameni", scrie CNN.
Produsele puse în vânzare conțin în principal balenă capturată în Japonia, a declarat un purtător de cuvânt al companiei, cu prețuri cuprinse între 1.000 de yeni (8 dolari) și 3.000 de yeni (23 de dolari).
Deși guvernul susține că mâncatul balenei este o parte prețioasă a culturii japoneze, consumul a atins un nivel maxim la începutul anilor 1960 și a scăzut în mod constant, pe măsură ce alte surse de proteine au devenit disponibile și accesibile.
Consumul de carne de balenă în Japonia a totalizat doar 1.000 de tone în 2021, față de 2,6 milioane de tone pentru carnea de pui și 1,27 milioane pentru carnea de vită, potrivit datelor guvernamentale.
La apogeul său din 1962, consumul anual de carne de balenă a fost de 233.000 de tone.