Autoritatea pentru piețe și concurență (Competition and Markets Authority - CMA) încearcă să stabilească dacă cele două companii au încălcat reglementările prin faptul că nu au luat suficiente măsuri pentru a combate recenziile înșelătoare.
CMA a derulat o investigație preliminară începând cu mai 2020. Investigația a început după ce, anul trecut, o organizație britanică a identificat mai multe site-uri specializate în vânzarea de recenzii false.
Acțiunea este cea mai recentă dintr-un șir de investigații care se adună împotriva giganților tehnologici din întreaga lume. Oficialii și factorii de decizie politică examinează acuzațiile de comportament anticoncurențial.
Anchetele ar putea duce la amenzi ridicate și la creșterea presiunii asupra companiilor, inclusiv Facebook și Apple , pentru a schimba modul în care își desfășoară activitatea.
“Îngrijorarea noastră se referă la faptul că milioane de de persoane care fac cumpărături online ar putea fi induși în eroare citind recenzii false și apoi cheltuind banii pe baza acestor recomandări”, a declarat, într-un comunicat, directorul executiv al Autorității de Concurență și Piețe din UK, Andrea Coscelli.
Anul trecut, Amazon a șters 20.000 de recenzii, după ce se presupune că utilizatorii au vândut produse de mii de dolari postând înregistrări false de cinci stele.
Amazon și Google nu sunt singurele companii cu asemenea practici. Recomandări au fost formulate și către Facebook și eBay, pentru descurajarea utilizatorilor care postează anunțuri ilegale.