Adidas a eșuat în încercarea de a extinde protecția mărcii comerciale pentru simbolul său cu trei benzi în Uniunea Europeană, deoarece rivalii caută să intre pe piața pantofilor și îmbrăcămintei cu dungi. Un purtător de cuvânt al Adidas a declarat prin intermediul unui e-mail că firma a fost dezamăgită de verdict.
Compania anunţă însă că „va continua să aplice cu vigilenţă proprietatea intelectuală, inclusiv prin depunerea unor apeluri".
Imaginea cu trei dungi este considerată de mulţi caracteristică gigantului de îmbrăcăminte sportivă.
Compania Thom Browne Inc. a declarat că firma este mulţumită de verdict, conform unui purtător de cuvânt.
Adidas a dat în judecată marca designerului new-yorkez Thom Browne în 2021, susţinând că modelele cu patru dungi au încălcat drepturile sale de marcă înregistrată cu trei dungi, potrivit CNN.
Thom Browne a declarat că este puţin probabilă o confuzie între modelele companiilor, deoarece acestea „operează pe pieţe diferite, deservesc clienţi diferiţi şi îşi oferă produsele la preţuri surprinzător de diferite".
De asemenea, Browne a spus că dungile sunt un element de design comun pentru îmbrăcăminte şi încălţăminte.
Adidas plănuia să ceară juriului despăgubiri de peste 7,8 milioane de dolari, plus daune suplimentare şi o parte din vânzările realizate de Thom Browne, potrivit unui document depus la tribunal. De asemenea, a solicitat un ordin judecătoresc prin care Thom Browne să nu mai folosească modelele.
Adidas a intentat peste 90 de procese şi a semnat mai mult de 200 de acorduri de soluţionare începând din 2008 în legătură cu marca sa comercială, potrivit documentelor judiciare. Anterior, Thom Browne a folosit un design cu trei bare pe hainele sale, schimbându-l cu cel cu patru benzi după ce Adidas s-a opus în 2007.