Schimbările anunţate marţi au la bază un format pe care Yahoo a început să îl testeze în urmă cu şapte luni. Cei aproximativ 277 de milioane de utilizatori ai serviciului gratuit de e-mail de la Yahoo vor fi trecuţi la versiunea nouă în următoarele săptămâni.
Utilizatorii vor putea de acum să îşi pună update-uri pe Facebook şi Twitter direct din interfaţa Yahoo, serviciul se presupune că va fi de două ori mai rapid şi capabil să trimită ataşamente de până la 100 de megabytes. Printre alte îmbunătăţiri se numără şi un filtru mai bun pentru mesajele nedorite şi abilitatea de a vorbi cu prietenii care sunt conectaţi la Facebook.
Yahoo speră că aceste schimbări vor atrage şi vor reţine utilizatorii de e-mail într-o perioadă în care aceştia migrează spre serviciul Gmail oferit de Google Inc.
Deşi serviciul Yahoo rămâne mai folosit ca Gmail, el a pierdut teren în ultimul an. În aprilie, Yahoo avea 277 de milioane de utilizatori la nivel mondial, în scădere cu un procent faţă de anul trecut, în timp ce Gmail a crescut cu 24%, la 220 de milioane de utilizatori.
Mare parte a câştigului Gmail pare să vină de la serviciul Hotmail al celor de la Microsoft, care rămâne lider global cu 327 de milioane de utilizatori, o cifră însă în scădere cu 8 procente faţă de anul trecut.