Donaţiile pe internet i-au adus candidatului democrat la preşedinţia Statelor Unite, Barack Obama, un capital financiar incredibil. Google generează aproape 81 de milioane de rezultate pentru căutarea ?Barack Obama?, în timp ce John McCain acoperă abia 67 de milioane. Echipa dedicată campaniei pe internet a speculat la maximum potenţialul oferit de spaţiul virtual: pe
YouTube,
Twitter,
MySpace,
Facebook,
Second Life, Obama este nelipsit. Canalul oficial dedicat de pe
YouTube numără aproape 1800 de clipuri uploadate de echipa lui Obama, în timp ce McCain are sub 400 de clipuri.
Alte statistici:
Twitter ? un serviciu online de micro-blogging care le permite utilizatorilor să publice mesaje scurte, de sub 140 de caractere, o metodă rapidă (şi eficientă, dacă ne luăm după Obama) de comunicare.
Obama: 112.055 ?followers? (abonaţi).
McCain: 2199 ?followers?.
MySpace,
Facebook
Obama - aspect şi limbaj user friendly, interacţiune maximă cu vizitatorii.
McCain expune programe elaborate + complicate = plicticoase.
Second Life
Obama din Second Life se întâlneşte cu electoratul, ţine discursuri, participă activ la viaţa socială şi politică.
McCain nu ştia ce este Second Life în urmă cu o lună, nu ştim dacă a fost informat.
McCain pare să uite că, acum un an, şansele sale de a se apropia de Casa Albă au crescut tocmai cu sprijinul YouTube, când banii erau pe terminate, echipa se împuţina, iar campania era pe butuci. Cei rămaşi au intuit că investiţia strategică în statele cele mai disputate la alegerile primare ar fi să posteze clipuri pe cel mai cunoscut motor de video-sharing. Şefii de campanie şi-au dat seama că aceste clipuri ajung astfel în jurnalele tv, iar oamenii le comentează în emisiunile de dezbateri. Mai mult, costurile de producţie sunt infime în comparaţie cu spoturile dedicate televiziunii, iar de ?distribuţie? se ocupă milioanele de utilizatori de video-sharing.
După revenirea în cursă şi victoria în alegerile primare, echipa candidatului a continuat să producă spoturi, însă îndreptate împotriva lui Barack Obama. Spoturi precum cele în care McCain îl numeşte pe Obama vedetă sau profet au fost produse exclusiv pentru internet. Dar sigur că au fost preluate de televiziunile de ştiri şi comentate de bloggeri sau ziare.
Sursa foto: bloggernews.net.
Ella Moroiu, Antena3.ro