De la procese privind patentele și dispute cu țări, până la procese intentate de utilizatori din cauza anumitor nemulțumiri, compania Apple are o istorie destul de interesantă din punct de vedere legal.
Cea mai recentă ”gâlceavă” a fost stârnită de un posesor de iPhone 4S care acuză gigantul din Cupertino de practici comerciale incorecte și de reclamă mincinoasă. Mai exact, Chaim Lerman se plânge că iOS 9 i-a făcut telefonul aproape de nefolosit.
Potrivit plângerii, bărbatul acuză faptul că iOS 9 interferează substanțial cu performanța iPhone 4S, iar din cauza faptului că Apple nu permite downgrade-ul, utilizatorii sunt forțați să aleagă între un telefon care nu mai funcționează conform parametrilor și un telefon nou, care i-ar costa câteva sute de dolari.
Bărbatului i s-au mai alăturat peste 100 de persoane care susțin că lentoarea și erorile datorate iOS 9 nu mai permit folosirea de zi cu zi a telefoanelor. Cei care au depus plângerea susțin că Apple știa cu siguranță de impactul negativ pe care l-ar avea iOS 9 asupra funcționalității smartphone-ului lansat în 2011. În ciuda acestui lucru, compania a continuat să facă campanii de marketing în care anunța performanțe mai bune, securitate mai mare, autonomie mai bună și funcționalități noi.
Procesul atacă și ecosistemul iOS în sine, iar utilizatorii se plâng de faptul că mai degrabă ar cumpăra un dispozitiv mai nou decât să se mute pe o platformă competitivă, din cauza investițiilor care nu pot fi transferate, precum aplicațiile.
Cei implicați în acțiunea legală cer despăgubiri de peste cinci milioane de dolari.
Nu este prima dată când Apple este ținta unui astfel de proces. În 2011, compania a fost acuzată de faptul că iOS 4 a transformat iPhone-urile 3G în ”iCărămizi”. Procesul a fost închis după un an.