Ultimul update al sistemului de operare de pe iPhone ar putea să-ți strice telefonul.
Este deja știut faptul că reparațiile dispozitivelor Apple la un magazin autorizat sunt foarte scumpe. După cum ne spune publicația Phonearena, în cazul în care telefonul tău nu se mai află în perioada de garanție, poți fi taxat chiar și cu 300 de dolari pentru a ți se repara telefonul. În aceste condiții, unii utilizatori au apelat la magazine neautorizate pentru a-și înlocui unele componente. În cazul în care te numeri printre aceștia, ar fi mai bine să nu faci update-ul la iOS 9, scrie
playtech.ro.
Cei expuși sunt utilizatorii de terminale iPhone cu un senzor pentru amprente implementat în butonul Home. În cazul în care butonul Home a fost afectat și reparat ulterior de către un dealer neautorizat, update-ul la ultima versiune de iOS se va solda cu un mesaj ” Error 53”. Din câte se pare, Error 53 înseamnă că ați pierdut toate datele de pe telefon, iar acesta nu mai poate fi folosit deloc.
Mai mult decât atât, Guardian menționează că și anumite persoane care doar au scăpat telefonul pe jos la un moment dat au fost afectate. Acestea au continuat sa folosească dispozitivul fără probleme în continuare (probabil cu unele mici stricăciuni aduse butonului principal), iar când au trecut la ultimul iOS au primit eroarea 53.
Apple este acum acuzată că nu i-ar fi informat pe utilizatori în legătură cu posibilitatea de a-și pierde telefoanele. Un jurnalist, de exemplu, și-a stricat telefonul în Macedonia și nu a avut unde să-l repare altundeva decât la un dealer neautorizat. Peste ceva timp, însă, când a trecut la iOS 9, i-a fost afișată eroarea. Când s-a dus la magazinul Apple, angajații i-au spus că telefonul său este bun de aruncat la gunoi și că poate primi unul nou în schimbul sumei de 270 de lire.
De asemenea, unii sugerează că Apple ar putea fi acuzată de unele practici ilegale. În industria automobilelor, de exemplu, nu le este permis producătorilor să-i oblige pe clienți să vină doar la service-urile lor. Apple se pare că încearcă să își protejeze clienții prin această metodă. Senzorul pentru amprente este extrem de important și poate fi folosit pentru efectuarea plăților. Însă blocarea unui telefon, fără a anunța în prealabil utilizatorul, este o măsură mult prea dură, pe care mulți o pun acum sub semnul întrebării.