Noul iPad va avea ecran de 7-8 inci, faţă de 9,7 inci la versiunea actuală, au afirmat sursele citate de Bloomberg.
Produsul ar putea fi anunţat în luna octombrie şi nu va avea acelaşi tip de ecran de înaltă rezoluţie regăsit pe iPad 3, cea mai recentă variantă a tabletei, lansată în luna martie, a spus una dintre surse.
Un iPad mai mic, mai ieftin, ar putea descuraja ambiţiile Google, Microsoft şi Amazon.com pe piaţa tabletelor, comentează Shaw Wu, analist la Sterne Agee & Leach.
Noul produs va avea probabil un preţ apropiat de cele ale Google Nexus 7 şi Amazon Kindle Fire, care au ecrane de 7 inci şi preţuri de referinţă de 199 dolari, informează Mediafax.
"Ar fi cel mai mare coşmar pentru competiţie. Mingea este în terenul Apple", consideră Wu, citat de Bloomberg.
Apple domină piaţa tabletelor, cu o cotă de peste 61% estimată de Gartner pentru acest an, în pofida apariţiei a numeroase produse concurente bazate pe sistemul de operare Android dezvoltat de Google, de la companii precum Samsung, Asus, Acer sau Motorola Mobility.
Piaţa tabletelor va creşte în acest an la 66,4 miliarde de dolari, estimează firma de cercetare DisplaySearch.
Google a dezvăluit săptămâna trecută tableta Nexus 7, produsă de Asustek Taiwan (Asus) cu ecran de 7 inci şi un preţ de pornire de 199 dolari, atacând segmentul ieftin al pieţei cu un produs care prezintă, potrivit recenziilor de pe internet, caracteristici regăsite la dispozitive premium.