Graţie popularului Galaxy S 3, Samsung reţine primul loc şi pe piaţa smartphone-urilor, însă acolo Nokia este departe de principalii jucători, Apple şi Samsung.
Pe piaţa telefoanelor mobile, per total, Nokia scade de la cota de 30% dintre toate dispozitivele livrate în toată lumea la 24%, iar Samsung urcă de la 21% în 2011, când s-a instalat pe locul secund, la 29% în 2012.
Analiştii consideră că direcţiile celor două companii sunt strâns legate de succesul şi inspiraţia strategiei de pe piaţa smartphone-urilor, cea mai dinamică şi profitabilă piaţă de telecomunicaţii din acest moment.
În timp ce Samsung a reuşit să producă smartphone-uri de succes şi s-a orientat foarte bine fabricând o gamă largă de telefoane, de la variante pentru bugete limitate, până la cele mai performante smartphone-uri, în timp ce Nokia s-a împotmolit la înlocuirea vechiului sistem de operare Symbian cu Windows Mobile şi a pierdut din vedere modelele care aveau succes.
Cote de piaţa - Telefoane mobile
1. Samsung - 29% (24% în 2011)
2. Nokia - 24% (20% în 2011)
3. Apple - 10 % (7% în 2011)
4. ZTE - 6% (6% în 2011)
5. LG - 4% (6% în 2011)
Smartphone
1. Samsung - 28% (20% în 2011)
2. Apple - 20 % (19% în 2011)
3. Nokia - 5% (16% în 2011)
4. HTC - 5% (9% în 2011)
5. RIM (BlackBerry) - 5% (11% în 2011)