Românii sunt printre cei mai activi utilizatori au reţeleleor de socializare. Totuşi primul loc este ocupat de maghiari, cu un procent de 65 %. Românii ocupă locul doi cu 61 de procente, potrivit studiului MCDC, realizat de IAB Europe. Românii cred că reţelele gen Twitter, FaceBook, HI5 îi ajută să îşi facă prieteni
Asta deşi rata de penetrare a Internetului este de doar 32 de procente în România, faţă de 85 la sută în Olanda. Internauţii est-europeni, în proporţie de 59 la sută şi-au actualizat profilul pe reţelele de socializare în ultima lună, comparativ cu media continentală de 52%.
De asemenea, est-europenii sunt mai dispuşi să accepte intermedierea când fac achiziţii online. Şi divertismentul online este preferat în partea de Est a Europei. Astfel, 49 la sută dintre cei intervievaţi în Ungaria, Polonia şi România se uită la TV sau la conţinut video online, 44% ascultă radioul în timp real pe Internet, 31% descarcă muzică şi 27% se joacă sau pariază online.
Studiul MCDC a fost realizat pe un eşantion format din 32.000 de utilizatori de internet din 16 ţări. Cercetarea a avut ca obiectiv studierea comportamentului online.
Antena 3