Este adevărat că multe dintre fabricile şi uzinele din vremea comuniştilor au dispărut după Revoluţie. Există însă şi domenii care s-au dezvoltat abia după 1989. Suntem în topul mondial în ceea ce priveşte industria IT şi ne batem cu giganţi precum China în materie de scaune de maşină pentru copii.
Vă vine să credeţi sau nu, cel mai folosit antivirus din lume a fost produs în România la începutul anilor 90. Are 500 de milioane de utilizatori în 150 de ţări. 37% din soluţiile de securitate informatică existente la raft folosesc tehnologie românească.
Compania a prosperat continuu iar, în prezent, a ajuns la o cifră de afaceri de 60 de milioane de euro şi numără 900 de angajaţi în 7 ţări: România, Germania, SUA, Marea Britanie, Emiratele Arabe, Spania şi Danemarca.
Tot după Revoluţie, România a început să producă şi scaune de maşină pentru copii. Bazele afacerii au fost puse de Doina Cepalis la Paşcani în 2007. După 8 ani, compania a ajuns de la 10 angajaţi la o mie, face 14.500 de scaune pe zi, iar marfa este exportată în peste 50 de ţări.
Şi, poate veţi rămâne uimiţi dar Doina Cepalis spune că secretul succesul afacerii ei îl reprezintă specialiştii ROMÂNI implicaţi în proiect.
Începând de anul acesta, România există şi pe harta producătorilor de ceasuri. Au pus-o doi tineri din Cluj, Iosif Harasemiuc şi Ruben Perju, care s-au gândit să-şi facă o afacere cu ceasuri de lemn personalizate.
Materialele folosite sunt din categoria premium, importate din Mexic, Israel şi Brazilia. Clientul îşi alege după gustul propriu fiecare detaliu, de la esenţa de lemn folosoită, până la modelul acelor şi curelei. Fiecare model este unicat, motiv pentru care şi străinii sunt încântaţi.
Tinerii nu pot produce, deocamdată, mai mult de 5-6 pe zi, aşa că şi preţul este pe măsură: până la zece mii de euro. Iosif şi Ruben, însă, au planuri îndrăzneţe: într-un an să ajungă la peste 500 de ceasuri vândute şi o cifră de afaceri de o sută de mii de euro.
Antena 3, Observator şi Geometry Global demarează Campania Produs în ţara ta, prin care tot ce înseamnă marfă făcută în România să aibă un cod de bare distinct cu harta ţării noastre pe el. Ca să nu ne pierdem în tot soiul de denumiri şi simboluri şi ca să trăim româneşte mai uşor, în fiecare zi.Inițiativă realizată cu sprijinul tehnic al GS1 Romania, unic administrator al standardelor internaționale pentru coduri de bare pe teritoriul României.