Noile versiuni de iPhone au fost lansate, printr-un eveniment festiv, la sediul Apple de lângă San Francisco.
Modelul 5C se remarcă prin preţul scăzut: 99 de dolari în Statele Unite, cu o memorie de 16 gigabaiţi şi un abonament de DOI ANI. Versiunea cu memorie de 32 de gigabaiţi este cu 100 de dolari mai scumpă. Modelul nu este, de fapt, destinat pieţei americane ci unor ţări ca India şi China, unde Apple pierde teren în faţa concurenţilor cu alte sisteme de operare.
iPhone 5C are carcasa din plastic şi este disponibil în cinci culori, punând capăt tradiţiei telefoanelor în alb şi negru ale firmei. Bineînţeles, Apple pune accentul pe celălalt model lansat, mai sofisticatul iPhone 5S, menit să contracareze modelele concurente Samsung S4 şi HTC ONE.
Noua versiune dispune de un procesor de două ori mai rapid, de o cameră îmbunătăţită şi de un cititor de amprente digitale, datorită cărui parolele nu mai sunt necesare.
În plus, iPhone 5S poate fi şi el colorat, dar în auriu sau argintiu. Primele reacţii ale experţilor sunt destul de rezervate: noile modele seamănă prea mult cu cele vechi şi ar putea fi insuficiente pentru a opri scăderea cursului acţiunilor Apple, la bursă.
Telefoanele iPhone 5C şi 5S, proiectate pentru a atrage clienţii vor fi puse în vânzare de la 20 septembrie.