Naveta poate transporta patru persoane până pe Lună, concurând astfel cu sitemul american Ares/Orion. Noutatea pe care o aduce, însă, este faptul că la întoarcerea pe Pământ, naveta va folosi nişte amortizoare speciale care îi vor permite să aterizeze lin.
Rusul Anatoly Zak este cel care a ilustrat naveta, după nişte schiţe prezentate de producătorul rus RKK Energia, la târgul aeronautic de la Farnbourough, săptămâna trecută, în Marea Britanie.
Una dintre cele mai neobişnuite caracteristici ale navetei spaţiale este posibilitatea de a ateriza lin, datorată unor amortizoare speciale. Potrivit lui Zak, naveta va folosi aceste motoare pentru a-şi amortiza aterizarea, după intrarea în atmosferă.
Agenţia Spaţială Europeană (ESA) a purtat mai multe discuţii cu instituţia omologă din Rusia, Roscosmos, în legătură cu colaborarea în programul de transportare de echipaje în spaţiu, încă din anul 2006.
Antena3.ro