Antena 3 CNN High Tech Noua politică de confidenţialitate a Google, verificată de autorităţile europene

Noua politică de confidenţialitate a Google, verificată de autorităţile europene

1 minut de citit Publicat la 20:33 29 Feb 2012 Modificat la 20:33 29 Feb 2012
Noua politică de confidenţialitate a Google, verificată de autorităţile europene
Foto: Agerpres
Noua politică a Google în domeniul confidenţialităţii datelor personale ale utilizatorilor va constitui obiectul unei investigaţii a autorităţii franceze de reglementare în domeniul protecţiei datelor. Investigaţia va fi realizată împreună cu alte autorităţi europene de profil, informează Reuters.

Autoritatea franceză de reglementare în domeniul protecţiei datelor este de părere că Google nu respectă legislaţia europeană referitoare la protejarea informaţiilor personale.

Comisia Naţională pentru Informatică şi Libertate (CNIL) din Franţa va trimite companiei Google o listă de întrebări, până la jumătatea lui martie.

"CNIL şi autorităţile europene în domeniul protecţiei datelor sunt profund îngrijorate în legătură cu centralizarea datelor din toate serviciile şi au îndoieli serioase referitoare la legalitatea şi corectitudinea unor astfel de procesări şi respectarea reglementărilor europene în domeniu", se arată în scrisoarea adresată Google.



La începutul acestui an, reprezentanţii Google au anunţat că vor simplifica politica în domeniul confidenţialităţii datelor. Noua politică va permite companiei Google să centralizeze toate datele legate de utilizatorii diferitelor servicii pe care le oferă.

Modificările prevăzute de Google vor intra în vigoare joi, 1 martie. Două solicitări din partea autorităţilor europene de reglementare pentru amânare au fost deja respinse de Google.

Comisia Europeană a prezentat recent un plan de modernizare a reglementărilor de protecţie a datelor.

Potrivit noilor reguli, companii de Internet precum Google, Facebook şi Yahoo! ar fi obligate să întrebe utilizatorii dacă le pot stoca sau vinde datele unor alte companii, precum cele de publicitate, care le generează aproape integral veniturile.

În plus, utilizatorii ar avea totodată dreptul să ceară ştergerea datelor lor personale de pe site-uri.

 

×
x close