"Clienţii plasează o comandă pe site şi primesc în schimb un voucher în valoare de 300 de lei, care le asigură, practic, un loc pe lista de aşteptare", explică Dana Iorga, directorul general al unui magazin on-line.
Suma de 300 de lei reprezintă, de fapt, avansul pentru noul telefon.
La un alt magazin, altă ofertă.
"Orice client care cumpără un produs Apple timp de o lună poate câştiga noul iPhone 5. (...) Avem un sistem care anunţă clienţii cu un anumit număr de zile înainte de sosirea unui produs, iar în acel sistem s-au înscris până acum sute de persoane", susţine Mihai Pătraşcu, directorul executiv al altui magazin on-line.
Nebunia gadgeturilor nu se termină aici. Pe site-urile de licitaţii, românii pragmatici şi-au scos la vânzare propria precomandă, care nu este deloc ieftină: 1.000 de euro. Alţii promit că te vor face mândrul posesor al primului exemplar de iPhone 5 din România, pentru "doar" 1.200 de euro.
La nivel mondial, iPhone 5 a doborât, în mai puţin de o săptămână, toate recordurile.
Performantele marketingului din spatele Apple se vor regăsi întotdeauna în cifra de vânzări. În cazul iPhone 5, de exemplu, asta înseamnă 2.000.000 de unităţi precomandate în primele 24 de ore sau, mai pe scurt, 1388 pe minut sau 23 pe secundă.