Conform Reuters, Microsoft ia în considerare o nouă ofertă pentru achiziţia Yahoo, ceea ce a alimentat speculaţiile din jurul gigantului on-line, care au apărut încă de când a fost concediat CEO-ul Carol Bartz, acum cinci săptămâni.
Conform surselor citate, conducerea Microsoft dezbate, de pe puncte diametral opuse, oportunitatea achiziţiei Yahoo. Reprezentanţii companiilor au refuzat să comenteze informaţiile.
Scenariul preluării Yahoo de către Microsoft este foarte probabil, dat fiind modul de operare al celei mai mari companii producătoare de software din lume şi faptul că gigantul IT deţine capital suficient pentru tranzacţie.
Totuşi, Microsoft şi Yahoo sunt parteneri într-un proiect ce implică motoare de căutare pe Internet, ceea ce înseamnă un minus la capitolul motivaţie pentru o achiziţie completă. Scăderea vânzărilor la nivel mondial a computererlor personale şi trendul negativ în această privinţă este un alt argument care va cântări greu în luarea deciziei la Microsoft.
Yahoo rămâne, însă, unul dintre cele mai puternice brand-uri de pe Internet, cu o audienţă de aproximativ 800 de milioane de utilizatori, chiar dacă aceştia petrec mai puţin timp pe paginile Yahoo, favorizân Facebook.