Majoritatea spammerilor creează mesaje în limba care le asigură cea mai mare expunere, ţintind populaţia care utilizează regulat email-ul. Astfel, 79% din mesajele promoţionale nesolicitate care au circulat anul trecut pe internet au fost în limba engleză urmată de limba rusă (5%), catalană (3%), japoneză (3%), daneză (2%), respectiv germană, franceză, română, spaniolă şi chineză cu (1%) fiecare.
Cele mai multe mesaje spam au provenit în 2012 din India (12,3%), urmată de Statele Unite (11,3%), care au urcat de pe locul 6 în 2011 până pe poziţia a doua ca ţară de origine. Pe locul al treilea este Coreea de Sud, cu 4,6% din mesajele spam, urmată de China cu 4,19%.
Spammerii îşi iau şi măsuri pentru a se asigura că mesajele lor au un impact cât mai mare asupra publicului. Volumul mesajelor spam sunt mai reduse cu un sfert în weekend, decât în timpul săptămânii, când mesajele electronice dau năvală în Inbox+uri. Marţea şi miercurea numărul spamurilor mai creşte cu 10 procente.
Anul trecut, creatorii de mesaje electronice nesolicitate au desfăşurat adevărate campanii, dezvoltate în jurul a diverse evenimente de interes internaţional, precum furtuna Sandy.
Studiul Cisco relevă totodată că 3% din mesajele spam au ataşamente, faţă de un sfert dintre ele care au adresa de e-mail validă. Însă fişierele ataşate mesajelor nedorite sunt în medie cu 18% mai mari.
Mesajele spam sunt în continuare un instrument pentru răspândirea de viruşi, însă spammerii preferă link-urile, încercând să convingă utilizatorii să viziteze site-uri cu conţinut dubios.