Scăderea drastică raportată la nivelul utilizatorilor Instagram, deţinut de Facebook, s-a produs din cauza ultimelor acuzaţii lansate împotriva serviciului fotografic, conform cărora acesta plănuia să vândă imaginile utilizatorilor.
În mod normal numărul persoanelor care foloseau în fiecare zi Instagram ajungea la 16.35 milioane, această cifră fiind înregistrată la 17 decembrie 2012, conform Daily Mail. Însă la
jumătatea lunii ianuarie 2013 numărul utilizatorilor zilnici a scăzut la 8.42 milioane. La finalul anului trecut anunţul potrivit căruia Instagram ar urma să folosească fotografiile realizate de utilizatorii săi în scop comercial a stârnit un val de revoltă din partea acestora. Noua clauză Instagram prevede că "o parte sau întregul serviciu s-ar putea susţine financiar din profiturile din publicitate ".
De asemenea, clauza mai prevede ca utilizatorul serviciului Instagram să îşi dea acordul ca informaţiile despre contul său precum numele, numărul de like-uri şi fotografiile (precum şi orice alte date asociate) sau acţiuni pe care le întreprinde să fie folosite gratuit de către Facebook, care deţine
Instagram, în acţiuni promoţionale şi publicitare. Acest lucru înseamnă că fotografiile de pe Instagram ar putea fi folosite în materiale publicitare, fără a se face referire la autorul acestora, iar banii rezultaţi ar putea fi folosiţi de către Instagram.
Ulterior, prin intermediul unei postări făcute pe blogul oficial al Instagram, cofondatorul serviciului,
Kevin Systrom vorbeşte despre noua versiune a politicii de confidenţialitate pe care reţeaua a reuşit să o conceapă.
Acesta precizează că noile termene şi condiţii de funcţionarea a Instagram vor intra în efect în treizeci de zile de la anunţarea acestora.
Systrom a încercat să aducă lămuriri în acest caz susţinând că Instagram nu va vinde fotografiile utilizatorilor.