Noul Kindle Fire, lansat de Amazon.com, joi seară în California, este o declaraţie de război a celui mai mare retailer on-line din lume, care anunţă că doreşte clienţii Apple de pe piaţa tabletelor, relatează
Reuters.
Noile produse ale companiei au în spate magazinul impresionant de conţinut al retailerului online, care oferă 22 de milioane de filme, seriale şi emisiuni de televiziune, melodii, aplicaţii, jocuri, cărţi şi reviste. Astfel, Amazon îşi permite să ceară mult mai puţin pe tabletele sale datorită "ofertelor speciale", anunţurile publicitare care apar pe ecranul tabletelor sale atunci când sunt închise şi promovează produse din larga gamă acoperită de retailer.
Noua linie propusă de Amazon pentru sfârşitul de an şi sezonul sărbătorilor, porneşte de la un e-reader Kindle de 69 de dolari, cu ecran de 6 inch de tip e-ink, varianta cu anunţuri publicitare. Pentru Kindle-ul fără reclame, doritorii vor plăti 89 de dolari.
Variantele noi de Kindle Fire au primit atributul HD în nume şi vor costa între 199 şi 599 de dolari. Cele mai ieftine sunt modelele cu ecran de 7 inch, care pot costa până la 249 de dolari, în funcţie de capacitatea memoriei.
Modelele care atacă supremaţia iPad-ului sutn Kindle Fire HD, de 8,9 inch. Un pic mai mici decât concurenţa lor de la Apple, Kindle Fire HD au câteva atuuri care ar putea înclina balanţa în favoarea lor.
Produsele Amazon sunt mai ieftine, oferă spaţiu de stocare simila, beneficiază de tehnologie WiFi, iar variantele de top (499-599 de dolari) sunt compatibile cu tehnologia 4G LTE, abonamentul pentru internet în cazul lor fiind cu mult mai mic decât unul pentru iPad în Statele Unite. Kindle Fire HD sunt mai subţiri decât produsele Apple, au un sistem de sunet superior şi beneficiază de un sistem de operare bazat pe Android, apreciat de unii specialişti ca fiind mai bun decât iOS.
În comparaţie, iPad-urile Apple pornesc de la 399 de dolari, aproape de limita de sus a produselor Amazon şi ajung până la 829 de dolari pentru modelele de top.
"Primul Kindle Fire a fost un produs care a demonstrat că se poate lega utilitatea unei tablete PC cu serviciile oferite de Amazon, dar nu a fost un dispozitiv suficient de puternic. Acum, ei demonstrează că produsele lor pot fi la fel de bune ca serviciile pe care le oferă, iar preţurile pe care le impun sunt foarte greu de combătut. Vor supăra pe toată lumea, inclusiv pe cei de la Apple", susţine James McQuivey, analist la Forrester Research.
Al treilea produs lansat la evenimentul de joi seară a fost e-readerul Kindle Paperwhite, un e-reader cu un ecran de rezoluţie mult mai bună decât precedentele. Inovaţia acestui Kindle este iluminarea, care permite folosirea lui fără probleme şi în lumina puternică a soarelui. Varianta WiFi costă 119 dolari, cea care beneficiază de conectivitate 3G va costa 179 de dolari.
Acţiunile Amazon au închis joi la New York în urcare cu 2,1%, la 251,38 dolari, un nou record, afişând o creştere de 45% pe ansamblul acestui an. Cotaţia bursieră este echivalentă cu de 181 de ori profitul pe acţiune estimat pentru următorul an fiscal, faţă de un raport de 14 la 1 pentru Apple, respectiv 15 la 1 pentru Google.