Antena 3 CNN High Tech iTunes are un nou rival: MySpace Music

iTunes are un nou rival: MySpace Music

1 minut de citit Publicat la 15:46 25 Sep 2008 Modificat la 15:46 25 Sep 2008
iTunes are un nou rival: MySpace Music
Cunoscutul site de socializare MySpace îşi măreşte sfera de influenţă prin lansarea unui magazin online de muzică, încercând să concureze, printre alţii, cu liderul de piaţă în domeniu - iTunes, al companiei Apple. MySpace Music vrea să câştige publicul prin oferirea unei combinaţii de muzică gratuită nelilmitată, cataloage muzicale, bilete la concerte şi alte astfel de lucruri legate de această industrie de divertisment, anunţă Reuters.

Una dintre cele mai mari provocări pentru conducerea MySpace a fost înţelegerea încheiată cu gigantul EMI Music, care a semnat contractul de colaborare cu doar câteva ore înainte de lansarea serviciului. MySpace a semnat de asemenea contracte cu Sony/ATV şi cu The Orchard, un mare distribuitor al muzicii provenind de la sute de case de discuri mai mici.



În aprilie, MySpace a confirmat crearea unui consorţiu împreună cu Vivendi Universal Music Group, Sony BMG Music Entertainment şi Warner Music Group. Aceste companii se luptă cu scăderea dramatică a vânzărilor dediscuri, şi aşteaptă cu nerăbdare profiturile realizate deMySpace, care va face bani din publicitate, descărcarea de muzică prin intermediul Amazon.com, a tonurilor de apel şi din eventuala vânzare de bilete pentru concerte.

MySpace a semnat de asemenea contracte de publicitate cu companii mari, precum McDonald's, Toyota şi State Farm Insurance. "Ne vedem ca un port social unde filtrăm informaţia în funcţie de ceea ce vă interesează", a declarat, pentru Reuters, directorul general MySpace, Amit Kapur.

Industria muzicală este din ce în ce mai frustrată de dominaţia Apple în domeniu exercitată prin intermediul magazinului online iTunes, dar şi prin popularul player iPod."MySpace oferă fanilor un motiv în plus pentru a cumpăramuzică din altă parte, şi nu de pe iTunes, care este o propunere statică şi nu ajută la descoperirea muzicii noi, aşa cum se întâmplă în comunitatea MySpace", a declarat sub protecţia anonimatului, directorul unei companii din industria muzicală, citat de Reuters.

Acesta a precizat de asemenea că marile case de discuri vor încerca diverse strategii, pentru a câştiga supremaţia în acest domeniu, şi pentru a-şi proteja investiţia, precum oferirea albumelor muzicale noi mai întâi serviciului MySpace.

Antena3.ro

×
Etichete: Apple
x close