România este prima ţară în care ING Bank testează serviciul de plată prin telefonul mobil, ING Mobile Payments, în colaborare cu MasterCard. Soluţia bazată pe sistemul MaestroPayPass va fi testată timp de şase luni, apoi rezultatele vor fi analizate.
Albert Roggemans, director executiv ING Retail România, a declarat cu această ocazie: ?ING România lansează acum prima fază a programului pilot ING Mobile Payments şi, după ce vom face o evaluare a reacţiei consumatorului şi a comercianţilor, vom trece la dezvoltarea lui. În câţiva ani, plata cu telefonul mobil va deveni ceva obişnuit, şi ne mândrim cu faptul că ING şi România au fost vârf de lance în această regiune."
Directorul departamentului cards retail client services din cadrul băncii, Adrian Apolzan, a declarat că, până la sfârşitul anului, ING va avea 125 de clienţi pentru acest serviciu. Testele vor fi efectuate de circa 500 de persoane. Sistemul este funcţional în locaţiile selectate ale SensiBlu, Inmedio, Eurest, Hollywood Multiplex şi ProCinema, un total de 30-40 de locaţii în care va putea fi folosit.
Plăţile prin sistemul ING Mobile Payments se pot face numai pe un telefon mobil compatibil cu o tehnologie specială, Near Filed Communication (NFC), cu acces la serviciile GPRS oferite de o companie de telefonie mobilă, agreată de ING Bank, respectiv Orange şi Vodafone, se arată în comunicatul ING Bank.
Clienţii ING selectaţi pentru prima fază a programului pilot vor primi un telefon Nokia 6121 cu tehnologie NFC, tehnologie ce asigură atât securitatea plăţii electronice cât şi comunicarea wireless cu terminalele comercianţilor. Serviciul poate fi utilizat pentru sume de până la 80 lei.
Antena3.ro