Conform unui studiu realizat în Statele Unite de către Pew Research Center's Internet & American Life Project., 27% dintre cei chestionaţi au declarat că plănuiesc să petreacă mai puţin timp pe reţeaua de socializare, în timp ce doar trei la sută susţin că doresc să petreacă mai mult timp pe Facebook.
Studiul arată că 61% dintre utilizatorii americani ai Facebook-ului şi-au luat o "vacanţă" de la activitatea pe reţeaua de socializare, însă vasta majoritate a acestora nu şi-a şters contul.
Motivele pentru care un utilizator a decis să renunţe la Facebook sunt variate. 21% au declarat că sunt prea ocupaţi cu viaţa reală şi responsabilităţile pe care aceasta le presupune şi nu mai au timp pentru a citi sau comenta postările altora.
Alţi 10% consideră că Facebook este o pierdere de vreme, iar un procent similar de respondenţi susţin că interesul pentru conţinut nu mai există.
9% dintre cei care au luat pauză de la Facebook s-au declarat nemulţumiţi de dramele şi bârfele care apar în postările de pe reţeaua de socializare, în timp ce doar 4% au spus că au luat pauză îngrijoraţi de reglementările de securitate şi intimitate.
Fiind folosită de aproximativ două treimi din adulţii din Statele Unite, reţeaua Facebook trebuie să îşi menţină utilizatorii activi. Perioadele prelungite în care tot mai mulţi oameni renunţă să o folosească sunt periculoase pentru o reţea de socializare. Lipsa de activitate este contagioasă între utilizatori şi poate însemna sfârşitul pentru un astfel de site, aşa cum s-a întâmplat în trecut cu Friendster sau MySpace.