În urmă cu doi ani, Google şi-a închis motorul de căutare pentru China, lăsând pentru utilizatorii de pe continent o pagină care îi redirecţionează către pagina necenzurată din Hong Kong.
La momentul respectiv, Google a declarat că decizia a venit ca răspuns la cenzura practicată de autorităţile chineze.
Acum este rândul site-ului Google Top100.cn să se închidă, la doar trei ani de la lansare. Conform reprezentanţilor diviziei locale a Google, serviciul de muzică nu a avut un impact atât de mare pe cât s-a estimat.
"Am decist să închidem serviciul de muzică din China şi să ne concentrăm pe un proiect cu influenţă mai mare" a scris Boon-Lock Yeo, unul dintre şefii Google China, pe blogul unităţii sale.
Google a anunţat că va transfera personalul care lucra la proiectul muzical către alte departamente.
În China, în cel de-al doilea trimestru al acestui an, Google a obţinut doar 15,7 % din piaţa motoarelor de căutare, în timp ce Baidu, produsul chinezesc, este lider de piaţă cu un impunător procent de 78,6 %.