Într-o scrisoare trimisă mai multor miniştri francezi, Google a avertizat că o astfel de lege îi ameninţă întreaga existenţă.
Publicaţiile din Franţa au făcut presiuni pentru instituirea legii, argumentând că este nedrept ca Google să câştige din publicitatea pe rezultatele căutărilor în sectorul de ştiri.
Ministrul Culturii Aurelie Filippetti a devenit unul dintre partizanii ideii. Aceasta a declarat în faţa unei comisii parlamentare că "este un instrument care este important pentru mine să îl dezvolt".
Ziarele publicate au cunoscut un declin constant în veniturile din publicitate, cunosumatorii şi producătorii orientându-se mai degrabă către advertisingul online, în defavoarea hârtiei.
Google Franţa a argumentat că planul de a introduce această taxă ar fi dăunător pentru Internet, utilizatorii acestuia şi pentru paginile de ştiri, care beneficiază de trafic substanţial care obţinut via Google. Conform reprezentanţilor companiei, peste patru miliarde de click-uri sunt redirecţionate către pagini media franceze în fiecare lună.