Cercetătorii
de la Google au declarat că au dezvoltat o tehnologie de software
care să facă pentru fotografiile digitale ceea ce a făcut
tehnologia PageRank pentru căutarea paginilor de web.
Doi
reprezentanţi ai Google au prezentat joi în cadrul Conferinţei
World Wide Web de la Beijing o lucrare despre ceea ce cercetătorii
numesc VisualRank, un algoritm care combină metode de recunoaştere
a imaginilor cu tehnici de indexare şi clasificare a imaginilor care
sunt similare.
În
prezent, căutarea de imagini se bazează pe textul asociat acestora,
nefiind foarte exactă.
În
ciuda eforturilor oamenilor de ştiinţă, tehnologia analizării
imaginilor nu s-a dezvoltat foarte mult, faţă de alte domenii.
Astfel, după ce s-a reuşit detectarea feţelor umane în
fotografii, identificarea altor obiecte a rămas încă în
urmă.
Google
nu este prima companie care a încercat să perfecţioneze
căutarea de imagini. Riya, o companie din Sillicon Valey, a introdus
în 2006 Like.com. Serviciul, care se adresează cumpăraturilor
online, face posibilă selectarea unui anumit atribut vizual al
produsului, cum ar fi o anumită nuanţă sau un tip de cataramă,
pentru ca apoi să fie găsite toate produsele care conţin atribute
similare.
Mai
degrabă decât o căutare de text, folosind cuvintele asociate
fotografiilor, servciul se bazează pe abilitatea de a identifica
forme sau obiecte care ar fi greu de descris în text, a
declarat Munjal Shah, directorul executiv al Riya.
Antena3.ro