Cotaţia acţiunilor Google a urcat cu 18%, peste nivelul de 500 de dolari pe unitate, ultima dată atins în februarie, întrucât compania a arătat un control mai bun al costurilor şi a obţinut pentru prima dată o valoare mai mare a veniturilor pe pieţele din afara SUA, în parte ca urmare a deprecierii dolarului.
?Este clar că suntem bine poziţionaţi pentru 2008 şi perioada de după, indiferent de mediul de afaceri care ne inconjoară? a declarat pentru presă directorul executiv al companiei, Eric Schmidt.
Pentru cele trei luni care s-au incheiat la 31 martie, Google a avut un profit de 1.3 miliarde de dolari, faţă de 1 miliard de dolari în primul trimestru al lui 2007. Astfel sunt infirmate speculaţiile conform cărora industria publicităţii online a ajuns la maturitate şi este influenţată de încetinirea economiei americane.
Performanţa Google ar putea ajuta Yahoo! în eforturile sale de a obţine o ofertă mai mare de preluare, probabil din partea Microsoft. ?Acest lucru indică faptul că piaţa de publicitate online este încă într-o formã bună, ceea ce ar trebui să ajute Yahoo! să obţină un preţ mai bun dacă se decide să fie preluată de Microsoft?, a declarat Peter Dunay, analist la Meridian Equity Partners.
Yahoo! Fusese iniţial ofertată de Microsoft care a evaluat compania la 42 de miliarde de dolari, însă această ofertă a fost respinsă, suma fiind considerată insuficientă.
Google a finalizat, în martie, preluarea companiei de publicitate pe Internet DoubleClick, pentru 3,4 miliarde de dolari, ceea ce îi consolidează poziţia faţă de Yahoo! şi Microsoft pe piaţa publicităţii online.
Antena3.ro