"În cinci până la opt ani, Facebook va disparea la fel cum s-a intamplat cu Yahoo! (...) Yahoo! are 13.000 de angajaţi şi face profit, însă a ajuns la o zecime faţă de valoarea din momentul său de apogeu de acum zece ani. Practic, putem spune ca a dispărut", a declarat Jackson.
Jackson a clasificat companiile web în trei generaţii: prima ţine de marile portale web care agregau totul într-un singur loc (Yahoo!), cea de a doua ţine de web-ul social (Facebook) şi cea de-a treia reprezintă companiile care produc bani din platformele mobile.
"Indiferent cum te descurci ca şi companie la una dintre acestea trei generaţii, se pare că e puţin probabil să ai succes dacă treci la o altă generaţie, îndiferent cât de mulţi bani ai în bancă sau cât de mult te zbaţi”, consideră analistul.
"Lumea a devenit mai competitivă şi cei care domină o anumită generaţie vor avea mari probleme în a trece cu succes la o alta generaţie. Facebook poate cumpara câte companii din segmentul mobile vrea, însă rămâne un site mare, cu totul diferit de o aplicaţie mobilă", a mai precizat Jackson.
Facebook a atins un nou minim pe bursa de la New York. Compania a închis luni pe piaţa Nasdaq la 26,9 dolari. Acesta este cel mai redus preţ de la listarea companiei, pe 18 mai, când a debutat la 38 de dolari. Acţiunile reţelei au scăzut cu 29% de la oferta publică iniţială.