Testul va ajunge la 6% dintre utilizatorii la nivel global care folosesc Facebook prin sistemul Android, într-o lansare treptată care are ca scop încurajarea „partajării informate” a știrilor de pe platformă.
"Ești pe cale să distribui acest articol fără să-l deschizi. Partajarea articolelor fără a le citi poate însemna lipsa faptelor cheie", este mesajul care le va apărea utilizatorilor în momentul în care apasă butonul ”distribuie”. Aceștia vor primi apoi două opțiuni: să deschidă articolul sau să îl distribuie, potrivit Engadget.
Twitter a făcut anul trecut un test similar prin care a introdus notificări care le solicită utilizatorilor să citească un link înainte de a-l distribui. Testul a fost un succes, iar funcția a fost extindă la mai mulți utilizatori.
Facebook a început mai multe demersuri de acest fel anul trecut. În iunie, compania a lansat mesaje pop-up pentru a avertiza utilizatorii înainte de a partaja orice conținut vechi de peste 90 de zile într-un efort de a reduce articolele înșelătoare, scoase din contextul lor original.
La acea vreme, Facebook a spus că ia în considerare și alte funcții pentru a reduce anumite tipuri de dezinformare. Câteva luni mai târziu, compania a lansat mesaje pop-up similare care indicau data și sursa oricăror linkuri partajate legate de COVID-19, transmite Tech Crunch.