Facebook începe să trimită notificări utilizatorilor pentru a-i avertiza că în curând nu vor mai fi afișate date privind opiniile politice, orientarea religioasă, orientarea sexuală ("interesat de") și adresa privată.
Facebook a inclus aceste secțiuni încă de la lansarea platformei, dar se pare că preocupările legate de confidențialitate au determinat compania să reducă numărul de identificatori de browser.
În lipsa unui comunicat oficial din partea Meta, site-ul Techcrunch a obținut o declarație din partea purtătorului de cuvânt al gigantului american:
"Ca parte a eforturilor noastre de a face Facebook mai ușor de utilizat, eliminăm câteva câmpuri de profil: 'interesat de', 'opinii religioase', 'opinii politice' și 'adresă'. Trimitem notificări persoanelor care au completat aceste câmpuri, informându-le că vor fi eliminate. Această modificare nu afectează capacitatea nimănui de a împărtăși informații despre sine în altă parte sau pe Facebook".
Schimbarea a fost observată pentru prima dată de consultantul Matt Navarra, care a postat pe Twitter o captură de ecran a notificării pe care a primit-o.
Notificarea indică faptul că alte informații vor rămâne pe profiluri, alături de datele, dacă sunt completate, ale adresei de e-mail și ale numărului de telefon, care pot fi în continuare etichetate cu opțiunea "doar eu" în câmpul de vizibilitate.
Datele care vor fi eliminate nu sunt prezente pe platformele concurente, cum ar fi Twitter sau TikTok, care se concentrează în schimb pe biografii mai simple, lipsite de detalii specifice.
Vestea vine într-un moment greu pentru toate marile companii de tehnologie din SUA și în special pentru Meta, care în ultimele zile a anunțat concedierea a aproximativ 11.000 de angajați, adică 13% din forța sa de muncă, cea mai mare reducere de personal din istoria rețelei de socializare.