Facebook va despăgubi peste 600.000 de utilizatori ale căror detalii personale au apărut în diverse reclame, fără acordul lor. Fiecare dintre aceştia va primi 15 dolari. De asemenea, o serie de organizaţii vor primi 20 de milioane de dolari.
Numele şi pozele a aproximativ 150 de milioane de utilizatori au fost folosite în reclamele plătite de pe facebook, dar doar cei care au răspuns la un email trimis în cursul acestui an vor primi compensaţiile băneşti.
Despăgubirile au fost stabilite de o instanţă, în urma unui proces început în 2011, în urma plângerilor formulate de cinci utilizatori. "Reclamele plătite" sunt reclame care apar pe peretele utilizatorilor şi care promovează diverse lucruri care au primit "like" din partea prietenilor utilizatorului respectiv.
Conform
BBC, Facebook a refuzat să comenteze decizia instanţei. Judecătorul Richard Seeborg a precizat că despăgubirile individuale sunt relativ mici, însa nu există certitudinea că Facebook a încălcat legea şi că utilizatorii nu au putut face dovada că au fost afectaţi "semnificativ".
Instanţa a stabilit că, în urma acestor manevre, Facebook a făcut un profit de 73 de milioane de dolari. În jur de 7.000 de utilizatori ai reţelei de socializare au ales să nu fie incluşi în înţelegerea cu compania, ceea ce înseamnă că au posibilitatea să deschidă noi acţiuni în instanţă, în nume propriu.