Burson-Marsteller, una dintre cele mai mari firme de PR din lume, a încercat să obţină de la USA Today, Washington Post şi alte agenţii de ştiri importante, publicarea unor ştiri defăimătoare cu privire la politicile de confidenţialitate practicate de Google.
Intenţia Facebook a fost dezvăluită în momentul în care mai multe discuţii pe e-mail au fost făcute publice. Reprezentanţii Facebook au confirmat ulterior că i-au angajat pe cei de la Burson-Marsteller.
Suspiciunile privind comanda Facebook au apărut în momentul în care mai mulţi jurnalişti şi-au oferit serviciile mai multor agenţii de presă din Statele Unite pentru a scrie articole anti Google, în numele angajatorului lor, Burson-Marsteller.
Paul Cordasco, purtătorul de cuvânt al companiei de relaţii publice, a explicat că angajamentul pe care îl presupunea contractul cu Facebook venea împotriva politicii şi modului de operare al Burson-Marsteller, iar înţelegerea nu ar fi trebuit acceptată de la bun început. Colaborarea cu Facebook a fost încheiată, a continuat acesta.
Miza campaniei pe care Facebook a dorit să o realizeze prin Burson-Marsteller era defăimarea Google Social Circle, o reţea de socializare bazată pe Gmail.
Atât Facebook, cât şi Google, au refuzat să comenteze incidentul.