Cum Apple nu îşi va putea atinge obiectivul strategic de un milion de telefoane vândute pe piaţa niponă, compania a decis să-şi stabilească obiective inferioare. Partenerul Apple în Japonia, SoftBank, a redus deja preţurile.
De ce iPhone-ul a fost respins de japonezi? Pentru că locuitorii arhipelagului au o grămadă de alte gadgeturi pe care le folosesc, în mod curent, şi care nu sunt nici pe departe aşa de scumpe ca produsul Apple.
În schimbul câtorva yeni, îţi poţi închiria, de la aeroporturile din Japonia, un telefon mult mai competitiv decât iPhone-ul. În ciuda simplităţii acestor modele, telefoanele au precizia unui ceas elveţian. Încă de la primele modele, utilizau mesageria instant şi aveau instalat un receptor GPS.
Turiştii se declară încântaţi de micile gadgeturi. Dezorientaţi în mijlocul ideogramele japoneze, vizitatorii arhipelagului nu trebuie decât să îndrepte celularul către o inscripţie şi aparatul propune, în câteva secunde, o traducere în engleză a respectivelor cuvinte. Opţiunea poartă denumirea de ?word recognizer?.
Totuşi, modelul acesta e, deja, depăşit. Locuitorii oraşului Tokyo nici nu mai ies din casă fără un telefon de tip ?portofel?, care permite efectuarea plăţilor fără să apeleze la cash. Acelaşi telefon e folosit şi la intrarea la metrou, înlocuind banala cartelă magnetică.
Dar cea mai interesanta funcţie o reprezintă televiziunea mobilă. Telefoanele au receptor broadcast TV, independent de reţeaua mobilă. Să vezi o batrână la metrou, urmărindu-şi serialul preferat, sau turiştii, vizionând curioşi, în tren, programele japoneze, e ceva obişnuit.
Primii cumpărători ai iPhone-ului încă mai poartă cu ei vechile telefoane, pentru că nu se pot detaşa de toate funcţiunile pe care noul produs Appel nu le îndeplineşte: viteza mare a internetului, televiziunea mobilă sau portofelul virtual. În mijlocul unei populaţii avidă de tehnologie, iPhone-ul nu poate rezista.
Antena3.ro