Ce ar putea oferi o nouă reţea de socializare diferit faţă de ceea ce există deja pe piaţă? Pentru început, absenţa reclamelor şi posibilitatea de a folosi orice identitate vrei. Acesta este Ello, rivalul direct şi declarat ca fiind anti-Facebook.
„Cu câte ştiu mai multe despre tine, cu atât fac mai mulţi bani. Mie, sincer, nu-mi pasă” spune pentru
CNN Paul Budnitz, co-fondator al Ello.
Platforma, aflată încă în statiul de beta, a fost lansată de aproximativ o lună, pornind la drum cu 90 de membri. Accesul se face deocamdată doar pe bază de invitaţie, iar numărul cererilor de acces a atins 40.000 pe oră.
Scopul Ello este să permită oamenilor să se simtă oameni, nu date. Utilizatorii pot fi oricine vor ei, atât timp cât respectă un set minim de reguli.
„Nu folosim geo-locaţia, nu urmărim IP-urile, nu te întrebăm cum te cheamă, vrem doar să respecţi regulile Ello” a mai spus Budnitz.
Întrebat cum va supravieţui, dacă nu există reclame, Budnitz a explicat că Ello va folosi microtranzacţii. Utilizatorii vor plăti sume modice pentru a-şi customiza experienţa cu Ello în funcţie de preferinţe, iar fondatorii reţelei sunt de părere că această metodă va fi suficientă pentru finanţarea proiectului.