Cele mai bune performanţe le-au avut sectoarele foto şi IT. Românii au dat peste 100 de milioane de euro pentru produse IT, în primele trei luni ale anului, cu un sfert mai mult decât la începutul lui 2010.
Chiar dacă laptopurile şi monitoarele s-au vândut cel mai bine, vedete au fost tabletele. Sunt mobile, flexibile şi performante şi au atras ca un magnet cumpărătorii. Navigarea pe internet se face mult mai rapid fără tastatură sau mouse, iar grafica şi editarea de imagini digitale sunt cu mult îmbunătăţite. Vânzările, mai mari pe internet decât din magazine, nu sunt deocamdată spectaculoase.
S-au mai vândut bine aparatele foto. Cu o treime mai multe decât anul trecut. Românii au scos din buzunare nouă milioane de euro pentru camerele digitale. În schimb, în ianuarie, februarie şi martie nu s-au arătat la fel de interesaţi de aparatele de cafea, coafat şi de tuns. Acest segment a crescut doar cu şase procente de la începutul anului.
"Se pare că, cel puţin în cazul sectorului foto, punctul cel mai de jos al recesiunii a fost atins anul trecut", spun reprezentanţii GfK.