Directorul executiv şi co-fondatorul Twitter Jack Dorsey a anunţat miercuri că reţeaua socială nu va mai accepta niciun fel de publicitate cu caracter politic, decizie ce va intra în vigoare pe 22 noiembrie, informează AFP şi Reuters.
"Am luat decizia de a înceta orice tip de publicitate cu caracter politic pe Twitter la nivel global. Considerăm că audienţa mesajului politic ar trebui câştigată, nu cumpărată", a anunţat într-o postare pe Twitter Jack Dorsey.
În timp ce publicitatea pe internet este incredibil de puternică şi foarte eficientă pentru agenţii de publicitate comerciali, această forţă generează riscuri semnificative în politică, unde poate fi folosită pentru a influenţa voturi ce pot afecta viaţa a milioane" de persoane, a precizat Dorsey.
El a explicat că un mesaj politic câştigă audienţă graţie abonamentelor la un cont sau a preluării altor postări."Să plăteşti pentru a avea audienţă elimină această alegere şi impune oamenilor mesaje politice perfect optimizate şi cu ţintă precisă", a apreciat Dorsey, adăugând: "apreciem că această decizie nu trebuie să fie poluată de bani".
Alegerea conducerii Twitter este foarte diferită de cea a Facebook-ului. Mark Zuckerberg a apărat recent decizia publicării de mesaje politice pe reţeaua sa, inclusiv în cazul unor minciuni sau neadevăruri, invocând respectarea libertăţii de exprimare.
Twitter, la fel ca Facebook sau Google, obţine cea mai mare parte a veniturile din publicitate, care poate fi foarte bine direcţionată către anumite categorii de public ca urmare a colectării datelor utilizatorilor.
Executivul Twitter a declarat că detaliile complete ale noii politici, precum şi excepţiile, vor fi comunicate până pe 15 noiembrie şi aplicate începând cu 22 noiembrie.