Google spune că schimbările se vor face pentru a-i face pe utilizatori să înţeleagă mai uşor cum se colectează datele personale, şi a ajuta compania să creeze servicii complete.
Criticii şi avocaţii generali din Europa susţin că Google calcă în picioare drepturile de confidenţialitate ale oamenilor, în alergarea sa neobosită de a vinde cât mai multe anunţuri.
Google lucrează sub 60 de politici de confidenţialitate diferite, astfel că va putea să păstreze toate datele pe care le adună de la fiecare utilizator în parte într-o arhivă personală. După datele personale, Google îţi va putea sugera câte un videoclip în momentul în care te vei autentifica, sau te va avertiza cu privire la greşelile de scriere ale numelui prietenilor sau colegilor tăi.
Unul din motivele pentru care Google a devenit o reţea atât de mare de publicitate este descoperirea utilizatorilor interesaţi de marketing şi servicii specifice acestora. Direcţionarea de anunţuri pentru public este crucial, în cele mai multe cazuri, Google primind bani doar pentru momentul în care cineva dă click pe link-ul care trimite pe anunţ.
Specialiştii au declarat că nu este nici o posibilitate ca utilizatorii să combată colectarea datelor personale de către companie. Nu atâta timp cât aceştia au conturi de utilizatori pe Gmail, Plus Google, YouTube, Google sau alte site-uri. Dar numărul datelor se poate minimaliza, dacă, în momentul în care se utilizează Google, nu se vizionează nici un clip pe youtube, sau nu sunt deschise imagini folosind programul Picasa.
Se poate obţine o informaţie amplă cu privire la ceea ce ştie Google despre tine, accesând http://www.google.com/dashboard.
Este foarte important faptul că Google vă poate urmări, chiar şi când nu sunteţi conectat la niciunul din serviciile sale.