Însă potrivit unor teorii, care se bazează pe studii privind evoluţia tehnologică, cei doi giganţi - Google şi Facebook - ar putea dispărea în următorii cinci ani.
Până în prezent din istoria internetului sunt recunoscute trei generaţii: Web 1.0, marcată de înfiinţarea companiilor din perioada '94-'01 - Netscape, Yahoo, Amazon, AOL, eBay - Web 2.0, marcată de înfiinţarea companiilor din perioada '02-'09 - Facebook sau LinkedIn, iar în prezent generaţia marcată de serviciile mobile - Instagram.
Însă cu fiecare generaţie, companiile din generaţia trecută nu prea mai reuşesc să se adapteze la schimbările aduse de noua perioadă. Astfel cei care au apărut la începuturile Web 1.0 nu s-au putut ridica la nivelul companiilor din etapa Web 2.0, scrie revista americană Forbes.
Astfel, multe dintre aceste companii - care au cunoscut succesul imediat după lansare - au fost înghiţite de evoluţia tehnologică. Potrivit analizelor, la fel se va întâmpla şi cu Facebook sau Google, iar competitorii sunt din ce în ce mai mulţi şi mai ingenioşi. Analiştii consideră că într-o perioadă de aproximativ cinci ani, vom asista la revoluţia internetului, şi s-ar putea ca Facebook şi Google să nu mai fie printre giganţi.