Întreprinzătorii japonezi nu au stat pe gânduri şi au intrat în acţiune în toate domeniile asociate cu cărţile electronice. La târgul de la Tokio, pe lângă "volumele" digitale propriu-zise, pot fi văzute maşini pentru vânzarea sau închirierea lor.
Locul de onoare le revine, totuşi, editorilor. Aceştia încearcă să atragă mai ales publicul tânăr cu "volume" electronice care, pe lângă text, conţin şi muzică sau chiar desene animate. Un alt argument este preţul care a ajuns mai mic decât al cărţilor obişnuite.
Din salon nu lipseşte un sector dedicat celebrelor benzi desenate japoneze, Manga. Aici avantajul cărţii electronice este evident: este mult mai uşor de mânuit decât voluminoasele albume tipărite. Dar, cu toate neajunsurile sale, lectura tradiţională mai are mulţi adepţi.
Dar majoritatea celor 80.000 de vizitatori aşteptaţi la salon este, fireşte, de altă părere. Şi, poate, nu va trece mult şi cărţile obişnuite vor deveni, pe nesimţite, obiecte de muzeu, ca tot mai multe lucruri în ultimul timp.