Problema cu care se confruntă cei mai mulţi cumpărători online: este returul de produs. Deşi legea este clară, mulţi comercianţi par să uite de ea.
"Operatorul economic este obligat să ramburseze contravaloarea produsului în termen de 14 zile".
În multe cazuri nu se întâmpla aşa. Iar lista de probleme la cumpărăturile online e lungă.
Din zece mii de utilizatori de internet, unu din patru cumpără online. Mai exact, anul trecut, pe zi s-au efectuat 17 mii de tranzacţii. Multe au fost şi reclamaţiile la Protecţia Consumatorilor: patru mii de la începutul anului. Probleme au fost la livrarea produselor, la calitatea şi conformitatea mărfii dar şi la diferenţa dintre preţul de pe site şi cel plătit de client. Sunt români care au avut parte şi de aventuri.
Denumirea firmei, adresa şi numărul de telefon al magazinului pot da cumpărătorului un plus de încredere atunci când vrea să cumpere on line. Şi de Black Friday comisarii ANPC au adunat 130 de reclamaţii.