"Zona de căutare de pe mobil arată nişte cifre uluitoare din punct de vedere al ritmului de creştere. Ne aduce aminte de începuturile Google pe desktop. În decembrie 2011 în România căutările pe mobil - deci oamenii care foloseau un mobil şi au intrat pe Google. ro - s-au dublat de la an la an. Spre comparaţie, căutările de pe desktop au crescut cu doar 25%, deci mult mai puţin. Desktopul a ajuns la o oarecare maturitate", a declarat Doina Costache, industry manager la Google România, potrivit Mediafax.
În ceea ce priveşte căutările de pe mobil pe Google, există câteva segmente unde creşterile au fost mai mari, a spus oficialul Google.
"În cazul câtorva verticale sau subverticale observăm creşteri masive ale căutărilor de pe mobil: una dintre ele este zona de ştiri, care a crescut de patru ori de la an la an. Pe zona de comunităţi (Facebook, Twitter, Google Plus) sunt creşteri de patru ori", a spus Costache.
Creşteri mari au mai înregistrat de la an la an segmentul food & drink (2,5 ori), subiectele sportive (2,5 ori), informaţiile despre companii (2,5 ori), călătoriile (2,5 ori), produsele de înfrumuseţare (2,2, ori) şi zona de sănătate (de 2 ori).
Anul trecut s-au vândut în România 600.000 de smartphone-uri, iar pentru acest an estimarea este de peste un milion de unităţi.