În luna octombrie, autorităţile au respins o plângere formulată de Google împotriva unor site-uri cu nume asemănătoare, goggle.com, goggle.net şi goggle.org. Oficialii au decis că acest tip de problemă nu se află în jurisdicţia lor. Site-urile, înregistrate pe numele unui afacerist din Barbados, redirecţionează utilizatorii către un sondaj care promite posibilitatea de a câştiga premii constând în iPad-uri. Însă internauţii nu câştigă nici un premiu, iar mailul lor ajunge să fie umplut cu spam.
Sute de milioane de dolari, pe apa sâmbetei
Greşelile de ortografie provoacă pierderi de sute de milioane de dolari companiilor din domeniul internetului. Potrivit unui studiu din 2010 realizat de firma de consultanţă Fair Winds din Washignton, site-urile care profită de pe urma acestor greşeli au provocat daune de peste 285 de milioane de dolari.
„Acest tip de infracţiune ia amploare. Un site de top poate atrage crearea a până la o mie de alte domenii asemănătoare”, a declarat Benjamin G. Edelman, profesor la Universitatea Harvard.
„Numele asemănătoare provoacă confunzie în rândul clienţilor şi asta poate să afecteze grav o companie care îşi desfăşoară activitatea numai pe internet”, a declarat şi Chris Schwerzler, director al Weather Underground.
Sute de mii de vizitatori unici pentru Goggle.com
Reprezentanţii companiilor pot evita acest gen de probleme prin înregistrarea oricăror domenii asemănătoare, putând de asemenea să-i dea în judecată pe cei care profită de pe urma greşelilor de ortografie.
Însă procesul este unul de durată, consumă timp şi bani şi nu aduce întotdeauna rezultatele dorite. Asta pentru că este foarte greu de demonstrat că cei care au cumpărat domeniile cu nume asemănătoare sunt într-adevăr de rea-credinţă.
Site-urile cu nume asemănătoare cu cele ale marilor companii din domeniul internetului pot avea sute de mii de utilizatori unici, în fiecare lună. În luna septembrie, Goggle.com a avut nu mai puţin de 824.850 de vizitatori unici în SUA.