Zborul este programat anul viitor şi ar trebui să dureze cinci zile şi cinci nopţi. Deşi aripile sale sunt mai lungi decât ale unui Boeing 747, avionul cântăreşte cât o maşină.
Construcţia a început în 2011, dar avionul poate fi considerat rezultatul a 12 ani de cercetări şi teste. Creatorii săi că au folosit cele mai bune motoare electrice şi baterii, precum şi cele mai uşoare materiale disponibile în prezent. Ca urmare, aeronava nu cântăreşte mai mult de 2.300 de kilograme, la o anvergură a aripilor de 72 de metri. Cele 17.000 de celule solare cu care este echipat i-ar permite, teoretic, să zboare la nesfârşit.
Cabina avionului, cu o suprafaţă puţin mai mică de patru metri pătraţi, conţine tot ce-i poate fi necesar pilotului timp de o săptămână. La manşă se va afla un aviator cu o experienţă de 40 de ani în forţele aeriene elveţiene, dar şi pe aeronave solare din generaţii mai vechi. El se aşteaptă, însă, la încercări fără precedent, în timpul zborului în jurul lumii.
O versiune anterioară a avionului Solar Impulse a zburat, deja, între Elveţia şi Maroc, cu o escală la Madrid. Noua aeronavă va decola, pentru prima dată, luna viitoare iar zborul în jurul lumii este programat în martie, anul viitor.