Aplicaţia defectă le permitea piloţilor să consulte planurile de zbor şi navigaţie direct de pe iPad-urile lor, introduse în circuitul companiei aeriene încă din anul 2013, când American Airlines anunţa că renunţă la folosirea hârtiei.
"Unele zboruri au probleme cu aplicaţia de pe iPad-urile piloţilor. In unele cazuri, avioanele au fost nevoite să se întoarcă la poarta de îmbarcare pentru a se conecta la Internet prin Wi Fi şi rezolva problema", au spus reprezentanţii American Airlines.
Serge Gojkovich, directorul executiv al Curbstand, o aplicaţie ce suplineşte un serviciu de parcare cu valet, s-a numărat printre pasagerii afectaţi.
El a postat pe Twitter un mesaj în care susţine că zborul său din San Francisco către Los Angeles a decolat doar după ce piloţii au printat planurile de zbor.
American Airlines este cea mai mare companie aeriană din lume ca număr de pasageri şi flotă, şi a doua după Air France-KLM după venituri.