Apple dezvoltă o tehnologie care va permite clienţilor sistemului Apple TV să sară peste publicitate în timp ce se uită la televizor, au declarat pentru Bloomberg surse apropiate situaţiei, citate de
Mediafax.
Conducerea Apple a discutat cu cel puţin doi operatori de reţele TV şi canale de cablu şi cu unii dintre cei mai mari jucători de pe piaţa televiziunii cu abonament din SUA, au afirmat sursele citate.
Una dintre soluţiile oferite de Apple difuzorilor de programe este despăgubirea acestora, de către companie, pentru venitul pierdut atunci când utilizatorii sar peste reclame. Compania vrea să dezvolte sistemul Apple TV prin servicii care să extindă baza de potenţiali clienţi. Sistemul a fost cumpărat de 13 milioane de clienţi.
Directorul general al Apple, Tim Cook, a declarat în luna mai că Apple TV este în prezent un produs de nişă, mai potrivit pentru "hobby-işti" decât pentru telespectatorul obişnuit.
Apple caută soluţii pentru un nou standard în vizionarea de programe TV, activitate care în opinia lui Cook a stat pe loc în ultimii 10-20 de ani.
Reţelele de televiziune au rezistat anterior tentativelor mai multor operatori din SUA de a introduce tehnologii care permit utilizatorului să sară peste reclame. Cel mai cunoscut caz este cel al Dish Network, furnizorul de servicii de televiziune prin satelot care a lansat anul trecut un sistem TV cu o astfel de funcţie. 21st Century Fox, Comcast şi NBCUniversal au acţionat compania în justiţie şi susţin că astfel de tehnologii ar putea ruina difuzarea gratuită de televiziune.
Aproape trei sferturi dintre consumatori susţin că principalul motiv pentru care utilizează un recorder video digital este posibilitatea de a sări peste reclame, potrivit unui sondaj publicat în luna martie de Motorola Mobility, divizie a Google.
Potrivit unui studiu al Leictman Research, 44% dintre gospodăriile din SUA au un televizor conectat la internet printr-o consolă de jocuri video, player blu-ray sau sisteme precum Apple TV. Procentul a crescut cu 6 puncte în ultimul an.