iPhone 5 este primul produs Apple care este livrat direct cu noul sistem de operare iOS 6. Deşi niciun iPhone 5 nu a ajuns încă pe mâna utilizatorilor, posesorii de iPod Touch, iPhone şi iPad au putut să îşi actualizeze sistemul la începutul săptămânii.
În ziua în care magazinele Apple sunt pregătite să pună la vânzare primele iPhone 5, principala temă de discuţie sunt erorile sistemului de hărţi şi navigaţie al noului sistem de operare.
După ce a renunţat la Google Maps, Apple s-a bazat pe TomTom şi OpenStreetMap pentru a-i furniza datele pe care să îşi construiască propria interfaţă.
În ciuda unor funcţii foarte atrăgătoare, ca previzualirarea 3D a unui drum şi integrarea foarte bună cu noul iOS 6, hărţile celor de la Apple au fost cirticate pentru inadvertenţe majore, de la incapacitatea de a găsi o locaţie prin serviciul de căutare, sau returnarea unor rezultate care nu au legătură cu termenii foarte specifici introduşi, la lipsa unor obiective de interes, lipsa unor străzi, râuri sau chiar oraşe.
Conform Wall Street Journal, probleme există şi în Statele Unite, însă principalele lacune ale sistemului de hărţi de la Apple apar în zona internaţională. În Japonia, unele căutări dau rezultate greşite din cauza dificultăţilor de adaptare a limbii, în Hong Kong, portul din districtul financiar este în altă parte decât ar trebui, deşi magazinul Apple este bine trecut pe hartă, iar în Marea Britanie a fost raportată absenţa unui oraş.
Apple Maps vine ca parte integrată a noului iOS 6 şi nu poate fi dezinstalată, de asemenea, aplicaţia Google Maps din iOS 5 nu mai poate fi reinstalată. Nemulţumirea utilizatorilor cu privire la schimbare a ajuns să împânzească Internetul, reţelele de socializare, apărând chiar bloguri dedicate "The Amazing iOS 6 Maps" (Uimitoarele hărţi ale iOS 6).
Pentru Apple, "chifla" dată cu sistemul de hărţi este remediabilă, reprezentanţii companiei declarând că speră ca utilizatorii să îi ajute să remedieze problemele care apar, însă mai îngrijorător este eşecul evident în încercarea de a concura cu Google sau alte companii consacrate care oferă servicii web.