"Amenda-record în această privinţă trimite un mesaj clar tuturor companiilor aflate sub incidenţa unei decizii a comisiei privind dreptul la intimitate. Nu contează cât de mari sau mici, toate companiile trebuie să respecte deciziile comisiei şi să-şi ţină faţă de consumatori promisiunile privind intimitatea sau vor ajunge să plătească de mai multe ori cât i-ar fi costat să respecte regulile în primă fază", a declarat preşedintele comisiei, Jon Leibowitz, potrivit Bloomberg.
Amenda, cea mai mare dată unei companii până în prezent de comisia pentru comerţ, este prima pentru încălcarea dreptului la intimitate pe internet, în contextul susţinerii mai puternice a drepturilor utilizatorilor internetului.
Comisia a acuzat Google că a indus în eroare consumatorii şi a încălcat prevederile unui document semnat de grup anul trecut, când a introdus cookie-uri în browserul Safari, trecând peste sistemul de protecţie al softului Apple, pentru a urmări comportamentul în căutările pe internet.
Până la acest caz, cea mai mare amendă a fost primită de brokerul de date ChoicePoint în 2006, după ce compania a compromis datele financiare pentru peste 163.000 de clienţi. ChoicePoint a plătit atunci 15 milioane de dolari.