Scrisoarea anuală este o obligație de informare pe care administratorul unui fond de pensii private o are față de participanți. Acesta trebuie să informeze în scris, în fiecare an, fiecare participant despre activul personal al acestuia, numărul de unități de fond deținute şi valoarea lor, precum şi date despre situația financiară a societății de administrare.
Transmiterea acestor informații se face la ultima adresă de corespondență comunicată de participant, până la data de 15 mai a fiecărui an, pentru anul precedent. De aceea, este foarte important să transmiteți administratorului orice modificare a datelor cu caracter personal.
Administratorul trebuie să publice, săptămânal, în a doua zi lucrătoare a săptămânii, pe pagina sa de internet, pentru ultima zi lucrătoare a săptămânii precedente, informații privind valoarea activelor fondului, valoarea unitară a activului net și numărul de unități de fond.
Trimestrial, administratorul trebuie să calculeze, să raporteze A.S.F. şi să publice pe pagina proprie de internet rata de rentabilitate a fondului de pensii.
Administratorul unui fond de pensii private este obligat să informeze participantul, anual, despre:
- activul personal
- numărul de unități de fond deținute
- valoarea unității de fond
Transmite administratorului orice modificare a datelor cu caracter personal:
- nume
- adresa de e-mail
- număr de telefon
- adresa de corespondență
Administratorul unui fond de pensii private publică săptămânal:
- valoarea activelor fondului
- valoarea unitară a activului net
- numărul de unități de fond