Antal Putinică, comentator F1, a vorbit miercuri la Antena 3 CNN despre cursa care a avut loc la Baku, unde Oscar Piastri a câștigat Marele Premiu al Azerbaidjanului.
Urmează în acest weekend să aflăm cine va câștiga Marele Premiu din Singapore.
„Ajungem în Singapore pentru a face majoratul sezonului, etapa cu numărul 18. Un circuit câștigat în 2008 aparte, un circuit stradal. De ce îi spun aparte? Pentru că aici avem curse în nocturnă. Ora locală la care se va da startul duminică va fi ora 8:00 la noi va fi 14.45, dar începem imediat după prânz și vineri și sâmbătă cu antrenamentele pe Antena PLAY. Și mai apoi avem calificările, sâmbătă, de la 15.45, pe Antena 3 CNN”, a spus Antal Putinică.
Antal Putinică a comentat apoi cursa pentru Marele Premiu al Azerbaisjanului, câștigată de Oscar Piastri.
„Cel mai bun preambul pentru Singapore ar fi să ne uităm la ceea ce s-a întâmplat în Baku, acolo unde grila de start a fost cu Charles Leclerc, din nou în pole position pentru a 4-a oară consecutiv. Charles intră într-un club extrem de select. Doar nouă piloți au reușit astfel de performanțe consecutive pe același circuit dintre cei actuali, Hamilton și Verstappen au făcut același lucru.
A plecat bine, a fost primul. Superb startul piloților Redbull cu Sergio Pérez care a câștigat o poziție, de asemenea, și Max Verstappen. Pentru prima dată în 2 ani, Sergio Pérez l-a bătut pe Max în calificări. Am avut un debut de cursă fără incidente, surprinzător pentru că, în general, în virajul trei, în virajul 15 sau chiar în virajul unu, de-a lungul timpului am văzut că se pot întâmpla foarte multe și în serile suport chiar s-au întâmplat lucruri imediat după start.
La start, foarte bine s-a plasat acolo Sergio Pérez pe interiorul lui Carlos Sainz Jr. și mai apoi, în virajul doi, i-a luat poziția spre virajul trei și acesta a fost un incident care ulterior avea să cântărească destul de de mult, zic eu, în duelul acela de de final”, a spus Antal Putinică.
Acesta a vorbit apoi despre duelul pentru prima poziție, dar și despre incidentul dintre Sergio Pérez și Carlos Sainz Jr.
„Până la cel incident aș vrea să vorbim puțin despre ceea ce s-a întâmplat în duelul pentru prima poziție. Charles Leclerc a condus 19 tururi, dar mare atenție, există o condiție pentru această poziționare cu Oscar Piastri foarte aproape de Charles Leclerc. În turul 15, în momentul în care Oscar Piastri se pregătea pentru schimbul de pneuri, lui Lando Norris i s-a spus să îl țină în spate pe Sergio Pérez care tocmai schimbase pneurile. Lando Norris s-a achitat de sarcină, iar Oscar Piastri a ieșit pentru câteva zecimi de secunde în fața lui Sergio Pérez.
Mie mi se pare acel moment critic pentru că Oscar Piastri a putut să își păstreze poziția în spatele lui Charles Leclerc, a venit aproape de acesta și, contrar indicațiilor inginerului de cursă, l-a atacat pe Charles Leclerc în primele tururi. Inginerul de cursă îi spusese să aibă grijă de pneuri pentru că doreau un schimb lung până la capăt, ceea ce însemna 30 și ceva de tururi. Oscar Piastri n-a ascultat, l-a atacat pe Charles Leclerc și a făcut o depășire chiar și în cooldown room. Mai apoi, Charles Leclerc l-a felicitat, a spus că depășirea a fost extraordinară.
Oscar Piastri a demonstrat că este un pilot la care ne putem gândi serios pe viitor drept campion mondial. Prima sa victorie în sezon, cea din Ungaria, a venit cu cântec. Aici, însă, a fost o victorie a absolut meritorie și a rezistat în fața lui Charles Leclerc care l-a atacat aproape 30 de tururi până cu vreo trei tururi înainte de final, când și Charles Leclerc a rămas fără pneuri, iar Oscar Piastri a gonit spre a 2-a victorie a carierei”, a mai explicat comentatorul F1.
„În momentul în care Charles Leclerc a rămas fără pneuri, deși erau câteva secunde între el și Carlos Sainz a venit imediat în spatele lui Leclerc, a ratat intrarea în primul viraj pentru că Charles Leclerc s-a apărat extraordinar, Sainz a venit în fața lui Perez și mai apoi a încercat să își păstreze poziția. Aici este o zonă puțin strâmbă, virajată. Fiecare pilot și-a urmat trasa, numai că trasa lui Sainz era oblică, iar trasa lui Perez era trasă dreaptă. Mie mi se pare că a fost un incident de cursă și ulterior, am și spus asta pe comentariu, comisarii de traseu au lăsat ca atare. Așa a arătat un incident care a adus daune de aproape 2 milioane de dolari celor două echipe”, a mai spus Antal Putinică.