Potrivit Institutului pentru Cercetări Economice, primăriile oraşelor dependente de grupul auto îşi îngheaţă proiectele.
Wolfsburg, oraş din nordul Germaniei fondat în 1938 pentru producţia "maşinii poporului", suspendă 30 de proiecte, între care amenajarea de locuri de joacă, un patinoar şi proiecte de infrastructură rutieră în valoare totală de 17 milioane de euro, anticipând venituri mai mici din partea companiei unde lucrează jumătate din cei 125.000 de locuitori ai localităţii, relatează Bloomberg.
Oraşul Braunschweig, din apropierea Wolfsburg, şi localitatea bavareză Ingolstadt, unde se află sediul Audi, au restrâns la rândul lor bugetele.
Problema este acută în mod special pentru oraşele unde Volkswagen are un număr mare de angajaţi, pentru că acolo există şi temeri legate de siguranţa locurilor de muncă.
Pe lângă cei care lucrează direct pentru VW, mulţi alţii depind de cele 12 mărci ale grupului, scandalul afectând şi furnizorii şi activităţile de servicii, din Stuttgart, în sud-vestul Germaniei, şi până la Leipzig, în estul ţării.
Circa 75.000 de locuri de muncă din Germania depind de tehnologia diesel, a declarat ministrul Economiei, Sigmar Gabriel, săptămâna trecută.
O fabrică a VW cu peste 7.000 de angajaţi din Salzgitter a redus deja un schimb de lucru, anticipând reducerea cererii.